Regeneracja wtryskiwaczy. Czy to opłacalne?

Wtryskiwacze są najsłabszym elementem współczesnych silników diesla. Bardzo często ulegają różnego rodzaju awariom. Wymiana wtryskiwaczy na nowe wiąże się z bardzo wysokimi wydatkami. Jednak istnieje dużo tańsze rozwiązanie, które nie naraża portfela na zbytnie obciążenie. Jest nim regeneracja wtryskiwaczy. Na czym polega i czy warto się na nią zdecydować?

Nowoczesne silniki diesla

Współczesne samochody z silnikami diesla charakteryzują się bardzo dużym komfortem pracy przy jednoczesnych oszczędnościach na ropie. Jednak zaoszczędzone na stacji paliw pieniądze warto odłożyć na czarną godzinę. Wizyta w serwisie samochodowym w przypadku usterek diesla może okazać się bardzo kosztowna. Do najczęstszych awarii należą przede wszystkim niesprawne turbosprężarki, pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze. Jak zauważa specjalista z firmy Lauber Sp. z o.o. – Inter Cars Group:

Właściciele diesli bardzo często przeżywają szok, kiedy dowiadują się, ile kosztować będzie wymiana uszkodzonych elementów na nowe. W przypadku ASO za komplet nowych wtryskiwaczy klient będzie musiał zapłacić od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Nie jest to mały wydatek – dodaje.

Regeneracja wtryskiwaczy – możliwa także w autach na gwarancji

Posiadanie nowego samochodu będącego na gwarancji nie zawsze oznacza darmową wymianę uszkodzonego elementu. Bardzo często serwis stwierdza winę użytkownika – np. tankowanie nieodpowiedniego dla silnika paliwa. Wówczas wymiana wtryskiwaczy na nowe w ramach gwarancji jest niemożliwa. Oczywiście zła jakość oleju napędowego może przyczyniać się do uszkodzenia wtryskiwaczy – jednak związane jest to głównie z przechowywaniem paliwa w zanieczyszczonych zbiornikach. Czy można uchronić się przed awarią wtryskiwaczy? Tankowanie ropy wysokiej jakości to jedynie jeden z elementów. Ważna jest również wymiana filtrów czy zwracanie uwagi na pracę samego silnika. Tylko dzięki temu można uniknąć przykrej niespodzianki związanej z wymianą wtryskiwaczy.

Uszkodzone wtryskiwacze – kiedy konieczna jest regeneracja?

Problem z wtryskiwaczami w silniku diesla można w łatwy sposób rozpoznać podczas codziennej jazdy. Objawia się to najczęściej poprzez:

  • spadki mocy oraz problemy silnika z wchodzeniem na wyższe obroty,
  • problemy z rozruchem,
  • dymienie (z wydechu),
  • zwiększone zużycie ropy,
  • pojawienie się informacji na komputerze „check engine”,
  • metaliczny odgłos podczas pracy silnika,
  • przedostawanie się większej ilości paliwa do oleju silnika.

Tego typu objawów nie warto lekceważyć, ponieważ mogą skutkować zatarciem się silnika lub turbosprężarki.

Regenerację wtryskiwaczy warto powierzyć sprawdzonemu zakładowi. Dlaczego wybrać właśnie ten sposób na usunięcie usterki? Przede wszystkim regeneracja lub naprawa wtryskiwaczy to bardzo często znikomy koszt w porównaniu z kupnem nowych części.
W profesjonalnych zakładach element jest często sprawdzany przed bezpośrednim montażem, dzięki czemu możliwe jest uniknięcie montażu wadliwego komponentu. Podczas regeneracji wtryskiwaczy możliwe jest zlokalizowanie przyczyny, która doprowadziła do powstania awarii.

śr. ocena 5 / głosów 7