Artykuł sponsorowany

Kiedy warto skorzystać z profesjonalnych usług pomiarowych?

Kiedy warto skorzystać z profesjonalnych usług pomiarowych?

Tak naprawdę ocena natężenia dźwięku jest odczuciem subiektywnym. Dla niektórych już cichy szum może być dotkliwym hałasem, a dla innych będzie niesłyszalny. Są jednak obiektywne metody weryfikowania parametrów dźwięku – mowa w tym przypadku o profesjonalnych pomiarach akustycznych. Cieszą się one coraz większym zainteresowaniem. Kiedy warto z nich skorzystać?

Czym są badania akustyczne?

Pomiary akustyczne są badaniami, które dostarczają informacji na temat dźwięków i drgań w pomieszczeniach bądź w otaczającym środowisku. Wprawdzie wielu osobom kojarzą się przede wszystkim z pomiarem hałasu, a więc natężenia dźwięku, nie jest to jedyny typ pomiarów akustycznych. W praktyce warto wiedzieć, że poziom hałasu jest regulowany za pomocą aktów prawnych. Ma duże znaczenie zarówno w budynkach, jak i środowisku np. w sąsiedztwie autostrad. Co ciekawe, hałas spowodowany bywa nie tylko niechcianymi dźwiękami, ale i drganiami gruntu, które również mają duży wpływ na ogólne samopoczucie.

Kto wykonuje badania akustyczne?

Z tego powodu do pomiarów akustycznych zalicza się też badania wibracji. Dokonane w ten sposób pomiary hałasu umożliwiają tworzenie map akustycznych, które określają poziom dźwięków na danym terenie. Warto wiedzieć przy tym, że pomiary akustyczne wykonuje się nie tylko do badania niepożądanych dźwięków, ale też wszędzie tam, gdzie kluczowe znaczenie ma odpowiednia akustyka. Dlatego też wykonuje się różnego rodzaju pomiary czasu pogłosu, zrozumiałości mowy czy wyrazistości dźwięków, aby móc osiągnąć jak najlepsze efekty za pomocą odpowiedniego nagłośnienia. Wszystkie tego typu pomiary wykonuje się przy użyciu specjalistycznego sprzętu oraz odpowiedniego oprogramowania. Takimi badaniami zajmują się wyspecjalizowane w tym firmy, takie jak na przykład EC Test Systems.

W jakich jeszcze sytuacjach warto skorzystać z pomiarów akustycznych

Kiedy warto skorzystać z profesjonalnych usług pomiarowych? Tego typu usługi wykorzystywane są m.in. w czasie projektowania różnego rodzaju obiektów. Pomiary akustyczne powinny być wykonywane jeszcze na etapie projektowania obiektów przemysłowych czy budynków mieszkalnych. Na tym etapie można bowiem jeszcze dość łatwo wprowadzić poprawki na podstawie stworzonych map akustycznych. Ponadto takie badania wykonać można, gdy ściany w domu czy biurze słabo izolują dźwięki bądź pojawiają się dokuczliwe drgania gruntu. Badania pomiarowe wykonuje się też w celu określenia akustyki panującej w danym miejscu. To kluczowy czynnik w miejscach takich jak teatry, aule, sale koncertowe czy studia nagraniowe. Dzięki badaniom można poprawić je pod względem akustyki.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.