Jakie obowiązki wiążą się ze zmianą zbiornika paliwa w ciężarówce?
Wymiana zbiornika paliwa w ciężarówce może być wymuszona przez jego uszkodzenie – mechaniczne bądź spowodowane korozją, która pojawia się po użyciu paliwa niskiej jakości – lub potrzebę montażu zbiornika o większej pojemności. Warto zadbać o niego jeszcze przed usterką poprzez tankowanie paliwem dobrej jakości do pełna, co zapobiegnie zbieraniu się w jego wnętrzu wilgoci i korodowaniu wewnętrznych powierzchni ścian. Jak zabrać się do wymiany zbiornika paliwa w ciężarówce i jakie obowiązki się z tym wiążą?
Zbiornik krajowy czy importowany?
Rola zbiornika paliwa w samochodzie ciężarowym jest bardzo istotna. Prezentujemy kilka rad, dotyczących wymiany zbiornika paliwa w ciężarówce. Jest on zazwyczaj umiejscowiony w tylnej części auta, dlatego jego demontaż wymaga odkręcenia mocujących go opasek i odłączenia systemu poboru paliwa. W zależności od przeznaczenia i zakresu wykorzystania ciężarówki stosuje się zbiorniki paliwa producentów krajowych lub zbiorniki importowane marek, produkujących tego rodzaju elementy na zlecenie czołowych producentów ciężarówek. Aby wiedzieć, jaki z nich będzie pasował do konkretnego modelu ciężarówki, należy sprawdzić przestrzeń na dodatkowy lub nowy zbiornik paliwa. Pewien zapas powinien zostać na lapy z dołu i z tyłu zbiornika, a także na przestrzeń nad wlewem paliwa.Zbiorniki paliwa dla ciężarówek jeżdżących za granicą
W sytuacji, gdy ciężarówka na co dzień porusza się poza granicami Polski, należy zaopatrzyć się w zbiornik paliwa importowany, oznakowany przez producenta i posiadający certyfikaty dopuszczenia TUV lub UTAC. Jest on wyposażony od razu w odpowiedni dla danej marki samochodu czujnik poziomu paliwa. Praktycznie można zamontować zbiornik paliwa produkcji krajowej, ale tylko wyłącznie, gdy będzie to jedyny zbiornik w pojeździe. Należy pamiętać, że służby policyjne i celne na terenie Unii Europejskiej są wyczulone na stosowanie dodatkowych zbiorników paliwa bez świadectw kwalifikacji.Dozwolone jest jednak używanie zbiorników nieoryginalnych, co wcześniej było karane – zauważa specjalista z firmy Nijhof-Wassink, której częścią działalności jest skup i sprzedaż samochodów używanych oraz części zamiennych, w tym używanych.
Sposoby montażu zbiornika paliwa
Jeżeli mowa o dodatkowych zbiornika paliwa, można je mocować po stronie zbiornika oryginalnego (wtedy połączone są one przewodem wyrównawczym, podłączonym do otworów spustowych) lub po drugiej stronie ramy pojazdu (przewód wyrównawczy poprowadzony jest pod ramą), co może jednak skutkować karą lub zabraniem dowodu rejestracyjnego.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana