Artykuł sponsorowany

Jak się wykonuje i do czego służą etykiety IML?

Jak się wykonuje i do czego służą etykiety IML?

Teoretycznie zakupy w sklepach i marketach zwykle najczęściej sięgamy po dobrze nam znane, sprawdzone produkty lub przy wyborze kierujemy się ceną. Zdarza się jednak, że szukamy odmiany, a w tym przypadku nasz wzrok przyciągają interesujące opakowania i etykiety. Jak wskazują przeprowadzane badania, najczęściej zwracamy uwagę na reklamy z efektem 3D. Jak wykonywane są przyciągające nasz wzrok etykiety IML?

Na czym polega etykietowanie IML?

IML to skrót od angielskiego in-mould-labeling, czyli etykietowania w formie. Zadrukowane (zazwyczaj techniką offsetową) folie z termoplastycznego tworzywa sztucznego – polipropylenu – umieszczane są w formie wtryskowej manipulatorem. Wysokie ciśnienie i wysoka temperatura nadtapiają folię, która jest łączona bezpośrednio z produkowanym opakowaniem wykonanym z tego samego tworzywa. Bardziej obrazowo etykietowanie IML możemy opisać w kilku krokach:
  • zadrukowana i docięta do docelowych wymiarów etykieta trafia w przestrzeń formy,
  • etykieta mocowana jest w tzw. gnieździe formy,
  • forma jest zamykana, a materiał opakowania jest do niej wtryskiwany,
  • po schłodzeniu gotowy element jest wyjmowany.
W taki właśnie sposób etykieta zostaje trwale połączona z opakowaniem. Wtryskarki z systemem IML to maszyny bardzo precyzyjne, ponieważ folia umieszczona w gnieździe formującym nie może przesunąć się podczas zamykania formy, czy wypełniania jej tworzywem.

Zalety etykiet IML

Etykiety wykonane w technologii IML mają szereg zalet, które sprawiają, że opakowania z nimi stają się coraz popularniejsze, przede wszystkim jako opakowania produktów spożywczych. Produkcja opakowań z etykietami IML to innowacyjna technologia, która pozwala na tworzenie etykiet matowych, gładkich, czy błyszczących w zależności od wykorzystywanej folii. Jak już wspomnieliśmy, maszyny wykorzystywane do ich tworzenia są bardzo precyzyjne, w związku z czym właściwie nie ma ryzyka pojawienia się wad. Przedstawiciel firmy Profix 3D z Krakowa mówi nam, że nie ma możliwości, by etykieta odkleiła się od opakowania, wyblakła, czy się starła. Etykiety wykonane w technologii IML są odporne na wilgoć, niskie temperatury, tłuszcze i inne zanieczyszczenia, na które z pewnością nie są odporne etykiety papierowe. Wysoka jakość etykiet z ciekawą grafiką przyciąga wzrok klientów. Zaletą jednorodności opakowań z etykietami IML jest także kwestia ekologii – opakowania mogą być poddawane recyklingowi w całości. A czy etykiety IML mają jakieś wady? Dla klientów trudno doszukać się jakiejkolwiek wady, a producenci wymieniają tylko jedną, związaną samą z technologią ich produkcji – jest to konieczność modyfikacji konstrukcji formy, która musi być dopasowana do kształtu opakowania.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.