Auto z instalacją gazową – jak przygotować pojazd do zimy?
Każdy samochód, niezależnie od rodzaju paliwa, jakim jest zasilany, wymaga odpowiedniego przygotowania przed nadchodzącą zimą. Twoje auto posiada instalację gazową? Zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby właściwie zadbać o swoje cztery koła nim temperatura spadnie poniżej zera? Przeczytaj i sprawdź. W naszym artykule zebraliśmy najważniejsze porady ekspertów.
Po pierwsze – regulacja i ogólny przegląd instalacji gazowej
Z uwagi na zmiany zawartości tlenu w powietrzu, jakie występują przy ujemnych temperaturach, wskazana jest regulacja instalacji gazowej. Ponadto na czas zimy skład autogazu jest zmieniany. Zwiększona zostaje ilość propanu oraz zmniejszeniu ilości butanu.Po drugie – układ zapłonowy
Aby silnik samochodu równo pracował, na świecy musi powstawać odpowiednia iskra, a przewody wysokiego napięcia być w dobrym stanie. Słaba iskra oraz uszkodzone przewody mogą stać się bowiem przyczyną nierównej pracy silnika, a także problemów z jego uruchomieniem. Stan układu zapłonowego możemy sprawdzić sami. W jaki sposób? Jak wyjaśnia nasz rozmówca, ekspert z firmy Optimagas, która specjalizuje się w montażu instalacji LPG:Przewody wysokiego napięcia należy zastępować nowymi co 80-100 tys. km. Orientacyjny stan przewodów jednak możemy ocenić sami bez wizyty w serwisie. Wystarczy, że po zmroku podniesiemy maskę auta przy pracującym silniku. Wówczas będziemy mogli zobaczyć, czy na przewodach powstają iskry, czyli tzw. przebicia. Jeśli tworzą się iskry, oznacza to, iż obecne przewody należy bezwzględnie wymienić.
Po trzecie – filtry powietrza
W samochodach, które są zasilane autogazem należy w sposób szczególny dbać o czystość oraz przepustowość filtrów powietrza. Podczas eksploatacji takiego pojazdu na filtrach zbierają się zarówno substancje stałe, jak i ciekłe. Te ostatnie zaś, z uwagi na ujemne temperatury, mogą ulec zamarznięciu, a co za tym idzie blokować przepływ gazu. Zablokowany przepływ gazu zaś uniemożliwia pracę całego systemu LPG.Po czwarte – układ chłodzenia
Tutaj warto zacząć od sprawdzenia szczelności układu. Zapowietrzony układ może z kolei spowodować zamarznięcie parownika. Następnie należy sprawdzić poziom oraz jakość płynu w chłodnicy. Jego niewystarczająca ilość bądź nieodpowiednia jakość może bowiem wpływać negatywnie na wydajność reduktora.Po piąte – pamiętaj o benzynie
Posiadaczom samochodów, zasilanych autogazem, może zdarzać się zapomnieć o tym, aby zatankować również i benzynę. W przypadku jej braku, auto może nam zwyczajnie nie odpalić. W sytuacji zaś, kiedy w baku jest zbyt mała ilość benzyny, wówczas w zbiorniku skrapla się woda. Przy ujemnych temperaturach zacznie ona zamarzać, a układ paliwowy się zablokuje. Nie oznacza to jednak, że bak musi być wciąż pełen, wystarczy, jeśli będzie uzupełniony do połowy. Ponadto pamiętaj o tym, że podczas zimy zawsze warto dodać do benzyny preparat, który absorbuje wodę.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana