Zalety barierek modułowych
Barierki modułowe zwykle kojarzą nam się z ogrodzeniem tymczasowym, które stosowane jest jako zabezpieczenie terenu dużych imprez. Bariery modułowe to także inne elementy, które codziennie mijamy przy naszych drogach, według obowiązującego w Polsce prawa klasyfikowane jako jedne z UBR – urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Jakie zalety mają barierki modułowe segmentowe, a czym są bariery łańcuchowe?
Zastosowanie barier segmentowych i ich zalety
Omawiane bariery segmentowe stosowane są celu wyeliminowania, czy ograniczenia niebezpieczeństw, na które mogą być narażeni piesi lub rowerzyści korzystający z drogi, czy położonych przy niej obiektów, a więc przede wszystkim chodników i ścieżek rowerowych. Stosujemy barierki głównie z myślą o tym, by pieszy nie wkroczył w niedozwolonym miejscu na jezdnię, zwłaszcza w miejscach, gdzie panuje duży ruch samochodowy lub miejscach szczególnych – na przykład przy szkole znajdującej się tuż przy ulicy. Jak mówi nam przedstawiciel firmy ANDROS z Redy, wszystkie moduły barierek wykonywane są według indywidualnych projektów, a te muszą być zatwierdzone przez Zarządcę Drogi. W Polsce mamy cztery kategorie dróg i odpowiadających im Zarządców: drogą gminną zarządza wójt (burmistrz lub prezydent miasta), drogą powiatową – zarząd powiatu, wojewódzką – zarząd województwa, natomiast drogą krajową zarządza Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. Segmentowe barierki modułowe zawsze powinny być wykonywane ze stalowych rur zabezpieczonych antykorozyjnie, na przykład przez cynkowanie ogniowe. Najczęściej wykonywane i montowane są klasyczne barierki wygrodzeniowe z poprzeczką lub barierki wygrodzeniowe w typie olsztyńskim. Zalety barier modułowych segmentowych to bez wątpienia prostota konstrukcji i równie prosty montaż. Bariery mogą być ze sobą łączone pod dowolnym kątem, a w związku z tym, że są stosunkowo krótkie, łatwo możemy też montować je w łuku.Alternatywa do barierek segmentowych – bariery łańcuchowe
Bariery segmentowe to świetne rozwiązanie, jednak przy ulicach – i nie tylko – często widujemy też bariery łańcuchowe, które mogą stanowić „zamiennik” do tych pierwszych. Bariery takie montuje się w obrębie przejść dla pieszych, a także w ciągu chodników i ścieżek. Konstrukcja jest bardzo prosta: między dwoma słupkami mocowany jest jeden lub dwa łańcuchy. Słupki, podobnie jak bariery segmentowe, wykonywane są ze stalowych rur ocynkowanych. Słupki przy drogach zawsze mają charakterystyczne pasy – pomalowane na biało elementy wyklejane są pasami z folii odblaskowej w kolorze czerwonym. Taką samą kolorystykę mają łańcuchy, malowane przez pół na biało, a przez pół na czerwono. Podsumowując, bariery modułowe segmentowe i bariery łańcuchowe to rozwiązania bardzo proste, a w wielu sytuacjach może naprawdę pomóc.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana