Usługi dodatkowe świadczone przez centra logistyczne
Firmy zajmujące się produkcją i handlem często korzystają z usługi centrów logistycznych – szczególnie dotyczy to przedsiębiorstw małych i średnich, których nie stać na stworzenie własnych punktów magazynowych, przeładunkowych oraz zapewnienie transportu towarów lub półproduktów. Oferta centrów logistycznych niekiedy obejmuje również wiele innych, dodatkowych usług.
Co-packing
Usługa co-packingu polega na łączeniu ze sobą pojedynczych sztuk towarów z magazynu w zestawienia, jakich życzy sobie klient. Mogą to być przykładowo zestawy rabatowe i upominkowe bądź kosze prezentowe, które następnie wysyłane są do wybranych klientów. Co-packing odgrywa bardzo istotną rolę w promocji usług klienta. W ramach co-packingu towar jest oklejany i etykietowany, możliwe jest również insertowanie produktów i materiałów reklamowych.Utylizacja produktów
Niektóre produkty na magazynie nie nadają się do dalszej sprzedaży. Powodów może być mnóstwo – najbardziej prozaicznym jest przekroczenie terminu przydatności do użytku, któremu podlega nie tylko żywność, ale również leki i kosmetyki, bądź też zmiana oferty sprzedażowej klienta. Produkty takie zwykle poddawane są utylizacji, ponieważ jest to najtańsza metoda pozbycia się ich. Sama utylizacja może być jednak problematyczna dla właściciela towaru, dlatego firmy takie jak Centrum Logistyczne DTM oferują wykonywanie tej procedury.Usługi celne
Towary przeznaczone na eksport powinny przejść odprawę celną. Jest to procedura dość żmudna i wymagająca dobrej znajomości towarzyszących jej formalności. Na szczęście klient nie musi kontaktować się z urzędem celnym i wykonywać wszystkich czynności związanych z odprawą samodzielnie – może to za niego zrobić centrum logistyczne. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, bowiem pozwala znacząco oszczędzić czas, a dzięki wysokiemu profesjonalizmowi i znajomości formalności zmniejsza ryzyko komplikacji prawnych przy odprawie.Audyt placówek sprzedaży
Każdemu producentowi powinno zależeć nie tylko na tym, żeby sprzedać hurtowe ilości towaru, ale również żeby znalazł on swoich ostatecznych odbiorców – czyli konsumentów. Informacje na temat tego, jak wygląda sprzedaż produktu można uzyskać za pośrednictwem przeprowadzanych audytów. W ich wyniku pozyskiwane są takie dane jak obecność produktów na półkach sklepowych, ich ekspozycja, promocja czy cena. Wszystko to ma wpływ na ostateczne wyniki sprzedaży.Pozostałe usługi
W ofercie Centrum Logistycznego DTM znajdziemy również inne usługi między innymi: wirtualne magazyny, obsługę sklepów internetowych, składowanie krótkoterminowe, przeładunki w systemie cross-docking.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana