Artykuł sponsorowany

Jak zaplanować remont biura?

Jak zaplanować remont biura?

Odpowiednie zaplanowanie remontu potrafi ograniczyć towarzyszący temu wydarzeniu stres, zminimalizować ryzyko konieczności wykonywania dodatkowych prac i ponoszenia nieprzewidzianych kosztów. Sporządzenie takiego planu z wyprzedzeniem jest szczególnie istotne w przypadku biur. O ile bowiem z mieszkania prywatnego można np. wyjechać w tym czasie na wakacje, o tyle trudno byłoby na tak długo wyłączyć z funkcjonowania całą firmę.

Niemniej, planowanie remontu w biurze warto zacząć od wyznaczenia terminu, w którym ma on zostać przeprowadzony – i najlepiej, by był to właśnie okres urlopów. Dzięki temu ewentualne negatywne skutki wykonywanych prac (hałas, pewna dezorganizacja) będą miały wpływ na mniejszą liczbę osób. Miesiące letnie to dobry wybór również z tego względu, że wiele działań z użyciem chemii budowlanej wymaga intensywnego wietrzenia pomieszczeń. Także wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, drzwi i okien – jeśli zachodzi taka potrzeba – powinna zostać przeprowadzona w cieplejszej porze roku.

Założenia

Zanim jednak wskażemy konkretny dzień rozpoczęcia remontu, trzeba się zastanowić, co też właściwie ma on przynieść. Czy chodzi nam jedynie o lifting polegający na przebudowie ścianek działowych, wymianie wykładzin lub sufitów podwieszanych bądź malowaniu ścian? Czy też zależy nam na bardziej kompleksowej modernizacji przestrzeni biurowej, obejmującej także np. wymianę mebli?

Nie zapomnieć o detalach

Warto też przygotować się zawczasu na okoliczność niespodziewanego przedłużenia prac remontowych i uwzględnić czasowy margines bezpieczeństwa podczas wyznaczania terminu, do którego wszystko powinno się już na pewno zakończyć. Plan remontu musi przewidywać ponadto zabezpieczenie mebli i powierzchni, których remont ten nie będzie dotyczył, a także dopełnienie wszelkich niezbędnych formalności z administracją budynku i oczywiście budżet.

Harmonogram

W przygotowaniu szczegółowego harmonogramu prac, ich kolejności i czasu trwania dobrze jest zdać się na profesjonalistów, takich jak zajmująca się aranżacją przestrzeni firma Interbiuro z Warszawy. Możemy powierzyć jej zarówno sporządzenie całego projektu oraz nadzór nad jego realizacją, jak i oczekiwać, że uwzględni nasze własne wytyczne. Remont w biurze zawsze dobrze jest zacząć od wnętrz najmniej używanych. Kiedy będą już gotowe do użytku, można będzie umieścić w nich tymczasowo pracowników z pozostałych pomieszczeń. Praca w ładnym, świeżo wykończonym otoczeniu wynagrodzi im w pewien sposób niedogodności związane z przenosinami, co zminimalizuje negatywny impakt remontu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Inną sprawą jest kolejność poszczególnych działań. Na pewno najpierw powinny zostać wykonane prace najcięższe, takie jak wyburzanie ścian czy skuwanie podłogi, później dopiero zaś przystępuje się z reguły do montażu płyt gipsowo-kartonowych, układania posadzek, osadzania drzwi czy wykańczania ścian. Na samym końcu zaś montuje się gniazdka i inne tego typu elementy, a także wstawia do biura meble.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.