Jak dobrać nawierzchnię na podjazd samochodowy?

Odpowiednie wykonanie podjazdu jest bardzo istotne, bo jest to miejsce przeznaczone do ruchu i postoju pojazdów, dlatego musi być szczególnie dostosowane do takich warunków. Przede wszystkim nawierzchnia powinna być wytrzymała i odporna na uszkodzenia oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. Jakie jeszcze warunki musi spełniać i z czego najlepiej zbudować podjazd? Przeczytaj tekst, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Podjazd z kostki brukowej

Czym charakteryzuje się dobry podjazd?

Aby podjazd dobrze spełniał swoją funkcję, musi mieć kilka cech charakterystycznych. Trzeba pamiętać o tym, że będzie on narażony na ciężar pojazdów, dlatego powinien być wystarczająco twardy i wytrzymały. Musi być też stabilny i wykonany z materiałów, które nie będą się przesuwały lub zmieniały swoich właściwości pod wpływem na przykład wiatru czy opadów. Znaczenie może mieć też estetyka nawierzchni na podjazd samochodowy. Poza tym, jeśli jest on przeznaczony dla samochodów większych i cięższych niż osobowe, powinien być odpowiednio grubszy. Musi mieć też wystarczającą szerokość wynoszącą co najmniej 3 metry.

Z jakich materiałów budować nawierzchnię na podjazd?

Najpopularniejszymi materiałami, które wykorzystuje się do budowania nawierzchni na podjazd, są bruk kamienny lub klinkierowy oraz kostka brukowa. Pierwszy z nich jest wytrzymały oraz odporny na ścieranie. Szczeliny między poszczególnymi elementami wysypuje się piaskiem. Bruk klinkierowy z kolei nie niszczy się z reguły pod wpływem kwasów czy benzyny. Jego charakterystyczną cechą jest również odporność na poślizg i mróz, a także trwałość, pomimo tego, że jest to tworzyło ceramiczne. Oba wymienione materiały nie są podatne na blaknięcie, dlatego wystawienie ich na działanie promieni UV nie wpłynie na nie negatywnie.

Często wybieraną opcją jest również kostka brukowa. Wykonuje się ją z betonu, czasem wzbogaconego w domieszki innych materiałów. Zdarza się też, że jest tworzona z naturalnego kamienia. Kostka jest wytrzymała oraz odporna na mróz, ścieranie i niekorzystne warunki atmosferyczne. Jej dużą zaletą jest też różnorodność – występuje w wielu kształtach, wielkościach i kolorach, dlatego dopasowanie jej do estetyki domu i przestrzeni wokół niego nie stanowi problemu

Bardzo ważny jest wybór odpowiedniej grubości. Przed garażem powinna ona mieć 6 cm, a w przypadku samochodów ciężarowych – 8 cm. Warto też wybierać kostkę o szorstkiej powierzchni – wyjaśnia pracownik firmy Kalbruk. Po położeniu nawierzchni warto dbać o jej czystość i konserwację, tak aby służyła jak najdłużej. Nie jest to trudne – wystarczy zająć się koniecznymi pracami kilka razy do roku.

śr. ocena 0 / głosów 0