Negatywne skutki usunięcia z samochodu filtra cząstek stałych
Filtr cząsteczek stałych ma za zadanie redukcję spalin wytwarzanych przez samochód podczas jazdy, dzięki zatrzymaniu sadzy i popiołu. Po zebraniu się odpowiedniej ilości tych substancji, zostają one usunięte poprzez przepalenie z użyciem paliwa. Ta technologia pierwszy raz została wykorzystana już w 1980 roku, a w samochodach jest z powodzeniem stosowna od 1996 roku.
Silniki Diesla mają szereg zalet, między innymi dzięki niższej cenie oleju napędowego pozwalają na tańsze podróżowanie. Przez wiele lat miały także poważną wadę – produkowały mocno zanieczyszczone spaliny. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie stosowanie filtra cząsteczek stałych. Dzięki niemu, silniki mogą spełnić rygorystyczne normy emisji EURO. Usunięcie filtra niesie za sobą szereg konsekwencji, które mogę w późniejszym czasie nieprzyjemnie zaskoczyć właściciela pojazdu.Usunięcie filtra czy regeneracja
Choć usługa wycięcia filtra cząsteczek stałych jest ogólnodostępna, warto mieć świadomość, że poruszanie się takim samochodem po polskich drogach jest nielegalne. Prawo łamie się już wyjeżdżając pojazdem z warsztatu. Dlaczego więc kierowcy decydują się na tak dużą ingerencję w układ wydechowy? Niestety brak wiedzy o prawidłowej eksploatacji silników przyczynia się do takiego stanu rzeczy. Zamiast wycinać filtr, można go z powodzeniem zregenerować. Aby mieć pewność, że cała procedura zostanie wykonana fachowo, a efekt pozwoli cieszyć się bezproblemową jazdą przez długi czas, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Firma Turbojulita z Wrocławia od lat z powodzeniem zajmuje się naprawami filtrów cząsteczek stałych i dysponuje warsztatami także w Opolu, Kwidzyniu i Lubinie. Nie warto narażać się na nieprzyjemności i ryzyko, ponieważ koszt regeneracji jest porównywalny do wycięcia filtra, a efekt pozwoli cieszyć się bezproblemową eksploatacja pojazdu.Wady usunięcia filtra
Jakie jeszcze negatywne konsekwencje może mieć wycięcie filtra cząsteczek stałych? Oprócz łamania prawa, właściciel pojazdu naraża się na utratę homologacji, co całkowicie uniemożliwi korzystanie z auta. Taki samochód może po prostu nie przejść okresowej kontroli. Kolejną wadą jest niższa wartość pojazdu. Usuwanie oryginalnych elementów montowanych przez producenta sprawia, że samochód będzie mniej wart w oczach potencjalnego kupującego. Ostatnim ważnym powodem, dla którego lepiej dbać o filtr cząsteczek stałych, jest zanieczyszczenie powietrza. Sprawny układ wydechowy powoduje, że emisja spalin będzie na odpowiednim poziomie. Jak widać, nie warto ryzykować poważnej ingerencji w silnik samochodu, jeśli istnieje możliwość fachowej regeneracji filtra. Jego wycięcie jest nie tylko nielegalne, ale także nieopłacalne dla właściciela pojazdu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana