Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować ogrzewanie wodno-elektryczne w retro łazience?

Jak zaprojektować ogrzewanie wodno-elektryczne w retro łazience?

Utrzymanie odpowiedniej temperatury powietrza w domu jest niezbędne nie tylko z punktu widzenia komfortu i bezpieczeństwa, ale również stanu pomieszczeń. Kwestia ta jest szczególnie istotna w przypadku łazienek. O tym, czy uda się utrzymywać prawidłowe warunki decyduje w dużej mierze sposób, w jaki została zaplanowana instalacja grzewcza. Oto kilka rzeczy, o których trzeba koniecznie pamiętać, projektując ogrzewania łazienki.

Dlaczego w łazience powinno być ciepło?

Powszechnie przyjmuje się, że temperatura wewnątrz mieszkania powinna być utrzymana na poziomie około 21 stopni. Wyjątkiem są pomieszczenia łazienkowe – w tym przypadku zaleca się, by temperatura była nieco wyższa i wynosiła około 24 stopni. Dlaczego? Powodów jest kilka. Najważniejsze z nich to komfort i bezpieczeństwo użytkowników łazienki, a także zapobieganie nadmiernemu nagromadzeniu wilgoci wewnątrz łazienki.

Jak zaplanować ogrzewanie łazienki?

Projektując ogrzewanie łazienki należy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak wielkość pomieszczenia, jego położenie na planie budynku, dostęp do okien, jakość wentylacji, położenie innych elementów wyposażenia łazienki etc. Wszystko to ma znaczenie przy wyborze odpowiedniego grzejnika wodno-elektrycznego.

Jak obliczyć potrzebną moc grzejnika? Generalnie przyjmuje się, że dla utrzymania temperatury na poziomie 24 stopni potrzebny jest grzejnik o mocy około 100W na każdy metr kwadratowy powierzchni łazienki. Dotyczy to jednak tylko łazienek dobrze ocieplonych lub otoczonych innych pomieszczeniami – w innych przypadkach wymagana moc może wynosić nawet 130 W. Co ważne – moce grzejników sumują się. A zatem przykładowo do ogrzania łazienki o powierzchni 4 m2 nie graniczącej ze ścianami zewnętrznymi domu potrzeba grzejników o mocy około 400 W. Łazienka o tej samej powierzchni, ale granicząca ze ścianami zewnętrznymi będzie wymagać już grzejników o mocy około 520 W. Szeroki wybór grzejników łazienkowych w stylu retro znajdziemy w ofercie firmy Łazienki Retro.

Gdzie umieścić grzejniki łazienkowe?

Kolejną kwestią jest umieszczenie grzejników w odpowiednich miejscach. Zgodnie z przepisami mogą one być umieszczanie w odległości minimum 60 cm od krawędzi wanny lub kabiny prysznicowej. Optymalnym rozwiązaniem jest montaż grzejnika w pobliżu drzwi oraz umywalki – dzięki temu powietrze zaciągane przez wentylację będzie skutecznie ogrzewane, a sam grzejnik będzie można wykorzystać w roli suszarki ręczników.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.